Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

projectmanager

projectmanager

Werkervaring interimmanager

Branche : ICT/Telecom
Functie : Business Consultant
Periode : Juli 2008- September 2008
Onderneming : KPN Getronics PinkRoccade
Opdracht : Inventarisatie kennisniveau – Na de overname van Getronics PinkRoccade door KPN, is vanuit de nieuwe financiele directie de vraag gekomen om de kennis van de medewerkers op het gebied van de financiele en financieel gerelateerde systemen en tools, alsook de financiele processen, te inventariseren, teneinde een gericht opleidingsprogramma in te richten.

Werkzaamheden : • Bepalen welke rollen/functies in aanmerking komen voor de kennis-inventarisatie.
• Opstellen vragenlijst ten behoeve van de inventarisatie.
• Het interviewen van 28 personen binnen de diverse businesslines.
• Presenteren van de uitkomsten van de interviews in de vorm van een eindrapport, inclusief conclusies en advies.

Op basis van de resultaten van het onderzoek wordt een organisatiebreed trainingsprogramma opgezet.










Branche : Banking
Functie : Projectmanager (extern )
Periode : Oktober 2007- juni 2008
Onderneming : Robeco & Ordina Business Process Outsourcing
Opdracht : Project Fiscaal Jaarwerk 2007- Robeco is wettelijk verplicht haar clienten in de eerste maanden van het nieuwe kalenderjaar een fiscaal jaaroverzicht te sturen (500.000 overzichten). Daarnaast dient Robeco ook de renseignering (aangifte)naar de fiscus te verzorgen voor 1 maart 2008.
Omdat de Robeco backoffice systemen en bijbehorende processen en medewerkers zijn uitbesteed aan Ordina BPO, heeft Ordina BPO de verantwoordelijkheid voor dit project op zich genomen. Als projectmanager vanuit Ordina BPO ben ik verantwoordelijk voor het correct en tijdig verzorgen van het totale Fiscale Jaarwerk van Robeco.



Werkzaamheden : • Aansturen van ca. 20 projectmedewerkers verdeeld over 3 organisaties (Ordina BPO, Robeco en Getronics PinkRoccade)
• Opstellen van de PID
• Afstemming met Project Board
• Coördinatie van het totale project
• Communicatie richting projectleden en betrokkenen
• Linking pin tussen Robeco, Ordina en Getronics (mainframe beheer)
• Opstellen evaluatierapport inclusief aanbevelingen
• Afstemming met Internal Audit gedurende het gehele project



Branche : Banking/Real Estate
Functie : Business Implementatie Manager / Change Manager (Extern )
Periode : Februari 2007- September 2007
Onderneming : Grote bank instelling / Real Estate Investments
Opdracht : De implementatie van een nieuw Management Informatie Systeem voor een internationale bankorganisatie heeft effect op de werkprocessen en functie-inhoud van de medewerkers, zowel in NL als bij de buitenlandse entiteiten. De taak van de Change Manager is het inschatten/bepalen van de impact van deze veranderingen op de organisatie en medewerkers, en het begeleiden van deze verandering middels (brede) communicatie.
Tevens was het opstellen en laten uitvoeren van het test-, en trainingsprogramma toegevoegd aan deze rol.

Werkzaamheden : • Teamleider Business Implementatieteams
• Opstellen Business Implementatieplan
• In overleg met de business en het projectteam de impact van de veranderingen bepalen op het gebied van processen en functie-inhoud van de medewerkers.
• Opstellen trainingsplan en organiseren van training
• Opstellen testplan, testcases en organiseren testsessies
• Communicatie verzorgen richting business, projectteam en buitenlandse entiteiten
• Aansturen van testcoördinatoren en trainers

Branche : Banking
Functie : Projectmanager/ Business Consultant (extern )
Periode : Nov. 2006- Februari 2007
Onderneming : Grote Bankinstelling/ Wholesale Banking Payment & Cash Management
Opdracht : In het kader van Information Risk Management is binnen ING Wholesale Banking een project geinitieerd. Als start dient een inventarisatie/analyse plaats te vinden van de Information Assets welke binnen dit bedrijfsonderdeel gebruikt worden en op welke manier het risk management ingericht is en advies uitbrengen over de wijze waarop dit zou moeten plaatsvinden.

Werkzaamheden : • Opstellen projectplan
• Interviews met diverse betrokken partijen
• Het organiseren en leiden van workshops met deelnemers vanuit alle betrokken afdelingen met als doel de Informatie Assets bekend te krijgen en te rangschikken (vertrouwelijkheid, betrouwbaarheid en security-level).
• Eindrapportage van de Information Assets, inclusief dataclassificatie, eigenaarschap en advies met betrekking tot vervolgstappen.



Branche : Telecom
Functie Consultant (extern)
Periode : Okt. 2006- Nov. 2006
Onderneming : Telecom organisatie
Opdracht : Doorlichten van de afhankelijkheden tussen de verschillende afdelingen op het Corporate hoofdkantoor en in overleg met de betrokken managers nieuwe processen en procedures inrichten met als doel de transparantie en samenwerking te bevorderen.

Werkzaamheden : • Onderzoek huidige situatie dmv interviews
• Vaststellen knelpunten i.s.m. de betrokken managers
• Ontwerpen van nieuwe processen en procedures
• Implementatie van nieuwe processen en procedures
• Mede-organiseren van workshop
Branche : Telecom
Functie : Projectmanager (extern)
Periode : Feb. 2006- Okt. 2006
Onderneming : Telecom organisatie
Opdracht : Omdat KPN dient te voldoen aan de eisen welke vanuit SOx-, en NMA regelgeving worden gesteld, is vanuit de IT-afdeling van de Divisie Vast een project opgestart om de autorisaties binnen een 70-tal applicaties te analyseren en aan te passen/in te richten.

Werkzaamheden : • Opstellen overall projectplan
• Vaststellen verantwoordelijkheden en rollen m.b.t. het project en KPN Breed.
• Opzet van, en deelname aan de werkgroep Beleid Autorisaties KPN-breed
• Organiseren en verzorgen van communicatie omtrent het beleid en het project richting de betrokken partijen, applicatiebeheer en de business-segmenten en de Stuurgroep.
• Aansturen/managen van de diverse betrokken afdelingen en personen
• Opstellen diverse rapportages
• Review van compliancy-rapporten per applicatie



Branche : ICT
Functie : Manager Projecten F&A/ Business Consultant
Periode : Aug 2001 – Feb. 2006
Onderneming : Getronics PinkRoccade BV
Opdracht : Als manager van de afdeling Special Projects F&A/ Business consultant, werd ik ingezet op interne projecten welke zowel vanuit de business als vanuit directie waren geïnitieerd. Deze opdrachten waren zowel organisatiebreed als F&A gerelateerd.. De aard van de opdrachten was zeer divers en varieerde van het (her)inrichten van (financiële) bedrijfsprocessen tot het (ad-interim) managen van een afdeling van 20 personen.

Werkzaamheden : • Als projectmanager ingezet op de het integratieprogramma voor alle F&A & HRM activiteiten van de in maart 2005 overgenomen PinkRoccade sectoren.

 Voorbereidend onderzoek naar activiteiten & administraties van de bedrijfsonderdelen van PinkRoccade Harmonisatie van processen voortkomende uit autolease-activiteiten, facilitaire zaken, interne doorbelastingen etc.

 Onderzoek van de Holdingadministratie/organisatie van PinkRoccade & eindrapportage

 Reorganisatie Facilitaire Inkoop Getronics NL: Inventarisatie van de organisatie van de facilitaire Inkoop binnen Getronics Nederland & advies uitbrengen aangaande dit onderwerp in de vorm van een plan. Implementatie van dit plan als projectleider van een implementatieteam. Het uiteindelijke resultaat is een centralisatie van de inkooporganisatie (processen en medewerkers)

 Transitie van de verschillende BV administraties naar het Financieel Shared Service Center (SAP) inclusief processen en personeel en functie-herindeling.

• Projectmanager van de jaarafsluiting 2001 teneinde een goedkeurende verklaring van de accountant te verkrijgen. Dit was een grootschalig project i.v.m. veel achterstallig onderhoud in met name de balans.

• (Her)structurering en harmonisering van het financiële jaareindeproces. Analyse van de aanwezige financiële informatie en aanbevelingen doen ter verbetering.

• Follow up van jaarafsluiting. Inrichten van ‘handboek periodeafsluiting’ & ontwerp van een IT-tool ten behoeve hiervan.

• Harmoniseren en implementeren van declaratieproces en personeelsvoorschotten procedure (4000 medewerkers)

• Overdracht van een deel van de centrale administratie naar een decentrale administratie inclusief bijbehorende processen

• Als projectmanager verantwoordelijk voor het opzetten van een Internal Risk & Control Framework voor alle Getronics businesslines.

• SAP Workflow Inrichting & implementatie en deels automatiseren van het proces voor inkomende facturen

• Ad-interim manager van de afdeling Accounts Payable (20 medewerkers, periode 1 jaar).



Branche : Reclame
Functie : Project Controller
Periode : Jan. 2000 – Dec. 2000
Onderneming : T.B.W.A. Company Group
Opdracht : Financieel verantwoordelijk voor de projecten van 8 bedrijven binnen de Groep
Werkzaamheden : • Controle & eindverantwoording
• Vaststellen & onderbouwing maandelijkse voorziening
• Maandelijks financiële projectrapportage & analyse
• Commerciële rapportages t.b.v. accountmanagement
• Evaluatie & advies m.b.t. lopende & afgesloten projecten met Account-
verantwoordelijken
• Ontwerp & implementatie van systeem t.b.v. onderhoud/status contracten
• Leiding geven aan 3 FTE



Branche : Transport-Luchtvaart
Functie : Operationeel Manager Airport Services
Periode : Mei 1997 – Dec. 1999
Onderneming : Transavia Airlines
Opdracht : • Aansturen van het (ingehuurde) afhandelingpersoneel op alle Transavia-bestemmingen vanuit het hoofdkantoor in Schiphol.
Werkzaamheden : • Aansturen en managen van Transavia medewerkers op buitenlandse stations (bestemmingen)
• Opstellen & implementeren nieuwe processen & procedures
• Ontwerpen en opstellen kwaliteitsrapportages & analyse
• Contractonderhandeling met leveranciers (NL & EUR)
• Projectleider van het project ‘Millenniumbug’ v.w.b. de buitenstations
• Samenstellen van de ‘luchtvaartmanual’ i.s.m. QA
• Afdelingsjaarplan(deel) opstellen incl. budget
• Nieuwe bestemmingen ‘inrichten’ (huisvesting, afhandeling passagiers, onderhandelen leveranciers etc.)



Opleiding interimmanager

PostHBO Bedrijfskunde- HBO Controller, Prince II

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Projectmanagement, Riskmanagement, Changemanagement

Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels uitstekend, Duits redelijk, Frans onvoldoende

 beschikbaar?

Geselecteerde interimmanagers:

Deze manager verwijderen  47332 - Manager Openbaar Vervoer, Afvalbedrijven en overheidsbedrijv
Deze manager verwijderen  62184 - Logistiek manager, supply chain manager
Deze manager verwijderen  136900 - Interims-Management
Deze manager verwijderen  24906 - Inkoopmanager
Deze manager verwijderen  52878 - HR Manager/ Adviseur
Deze manager verwijderen  80529 - Interimmanager
Deze manager verwijderen  55579 - Consultant / Management Coach
Deze manager verwijderen  90607 - Project manager/Consultant
Deze manager verwijderen  58728 - Interim manager
Deze manager verwijderen  198405 - kfm. Leiter / Geschäftsführer / Vorstand
Deze manager verwijderen  10760 - Controller/Finance Manager/Project Manager
Deze manager verwijderen  36130 - financieel directeur
Deze manager verwijderen  199219 - Directeur
Deze manager verwijderen  30478 - Manager Bedrijfsvoering-HRM
Deze manager verwijderen  81638 - Call center manager/supervisor/teamchef
Deze manager verwijderen  17779 - Interim en veranderingsmanager, trainer/coach
Deze manager verwijderen  76489 - Interim controller
Deze manager verwijderen  194513 - CFO, Controller Foreign Subsidiaries
Deze manager verwijderen  85035 - (algemeen) directeur
Deze manager verwijderen  10917 - directeur/manager/lid raad van bestuur
Deze manager verwijderen  12076 - Manager herstel en ziekteverzuim
Deze manager verwijderen  191481 - Geschäftsführerin Managementcoaching
Deze manager verwijderen  58288 - Projectmanager / Interimmanager
Deze manager verwijderen  199874 - Game changer / verandermanager /
Deze manager verwijderen  191079 - Financial Change Manager to improve your financial control
Deze manager verwijderen  192037 - Buchhaltung
Deze manager verwijderen  192739 - Interim Geschäftsführung
Deze manager verwijderen  35368 - Lijn / project / programma management
Deze manager verwijderen  58782 - interimmanager, adviseur, consultant
Deze manager verwijderen  91536 - Logistiek manager / supply chain manager / voorraadbeheerder
Deze manager verwijderen  200940 - Financieel directeur / Finance manager
Deze manager verwijderen  55027 - Project Manager finance/IT, controller
Deze manager verwijderen  40282 - Specialist in Procurement-based Projects
Deze manager verwijderen  72796 - Consultant
Deze manager verwijderen  48177 - Interim Manager
Deze manager verwijderen  62874 - manager , directeur
Deze manager verwijderen  42651 - Controller Financieel manager Directeur
Deze manager verwijderen  78695 - Projectmanager
Deze manager verwijderen  90085 - Accountant RA
Deze manager verwijderen  79166 - (project)manager gezondheidszorg/ ouderenzorg
Deze manager verwijderen  80345 - Manager (breed inzetbaar)
Deze manager verwijderen  39213 - Interim-manager / Coach/ Business Consultant/Directeur
Deze manager verwijderen  72262 - Change Manager, coaching, international expert
Deze manager verwijderen  84155 - Financieel directeur, CFO, Finance manager
Deze manager verwijderen  86054 - Financieel Manager / Controller
Deze manager verwijderen  91926 - General/operational change/crisis manager
Deze manager verwijderen  58003 - Financieel directeur / controller
Deze manager verwijderen  192693 - Strategischer Coach & Change Manager
Deze manager verwijderen  90321 - verandermanager-interim management
Deze manager verwijderen  191793 - Cash Manager - Treasurer (a.i.)
Deze manager verwijderen  200014 - Interim manager
Deze manager verwijderen  84116 - project/interim manager, senior consultant
Deze manager verwijderen  29288 - Logistics & Purchasing Manager
Deze manager verwijderen  21319 - Interimmanager
Deze manager verwijderen  41849 - Interim manager, Projectleider
Deze manager verwijderen  44061 - Interim consultant/credit manager
Deze manager verwijderen  13620 - manager
Deze manager verwijderen  33655 - Business consultant / Projectleider / Interim teamleider
Deze manager verwijderen  55279 - Interim manager / Coach binnen de gezondheidszorg
Deze manager verwijderen  75307 - commercieel manager
Deze manager verwijderen  195427 - HR DIRECTOR
Deze manager verwijderen  163120 - Kaufmännischer Leiter
Deze manager verwijderen  196297 - Generalist / Medien und Druck
Deze manager verwijderen  63039 - Senior Credit Manager
Deze manager verwijderen  200474 - Inkoop
Deze manager verwijderen  10074 - Financieel Controller
Deze manager verwijderen  72131 - General Management, Change Management
Deze manager verwijderen  20215 - Freelance Finance Professional
Deze manager verwijderen  14072 - Finance director/Financial Controller
Deze manager verwijderen  36069 - Project Manager
Deze manager verwijderen  41506 - project manager / trainer
Deze manager verwijderen  194184 - Manager für Organisation und IT-Systeme
Deze manager verwijderen  21494 - transport/logistiek manager
Deze manager verwijderen  37273 - Controller
Deze manager verwijderen  197379 - Profi auf Zeit für Sozialunternehmen
Deze manager verwijderen  89974 - Interim Credit Manager
Deze manager verwijderen  198672 - Project Manager / Business Consultant
Deze manager verwijderen  190918 - Supply Chain - und Produktionsmanager
Deze manager verwijderen  92597 - Verander/beheers/people Manager
Deze manager verwijderen  90968 - Interim hr directeur (evt projectmanager)
Deze manager verwijderen  63436 - Proces- en projectleider
Deze manager verwijderen  21125 - Sr. project manager / Programma manager
Deze manager verwijderen  91179 - Informatiemanager
Deze manager verwijderen  192854 - kaufmännischer Leiter
Deze manager verwijderen  196117 - Leiterin Corporate Supply Chain Management
Deze manager verwijderen  86293 - Kantoormanager
Deze manager verwijderen  192736 - Consulting/Coaching/Führungskraft/Ausbildner/Projektmanager
Deze manager verwijderen  89661 - Finance Manager
Deze manager verwijderen  25759 - directievoering
Deze manager verwijderen  10928 - Interim manager
Deze manager verwijderen  20699 - Finance troubleshooter/change manager
Deze manager verwijderen  74342 - Hypotheek Acceptant ASS A+B, Brand, Leven, Won Fin I+II
Deze manager verwijderen  55096 - CFO / Finance Manager
Deze manager verwijderen  30730 - Controller
Deze manager verwijderen  193848 - Consultant / Interim Manager
Deze manager verwijderen  12488 - Financial Manager
Deze manager verwijderen  128226 - Interims Manager, Projektmanager, Geschäftsführer, Vorstand
Deze manager verwijderen  76724 - Interim manager
Deze manager verwijderen  64941 - Interim Manager / Consultant
Deze manager verwijderen  192919 - Communication Manager / Congress Coordinator
Deze manager verwijderen  78512 - algemeen manager
Deze manager verwijderen  29202 - General Manager
Deze manager verwijderen  54584 - Allround Financial Interim Manager
Deze manager verwijderen  74336 - bouwprojectmanager
Deze manager verwijderen  32214 - Project Program PMO manager
Deze manager verwijderen  88468 - manager
Deze manager verwijderen  200246 - Interim manager / project manager / consultant
Deze manager verwijderen  29622 - manager/consultant/professional
Deze manager verwijderen  193534 - Geschäftsführer, Supply Chain Manager
Deze manager verwijderen  80793 - Manager
Deze manager verwijderen  21912 - ERVAREN office manager / secretaresse / management asst.
Deze manager verwijderen  57514 - Interim Finance Professional - CFO - VP Finance
Deze manager verwijderen  200162 - Projectmanager/Programmamanager
Deze manager verwijderen  11654 - Investment Professional
Deze manager verwijderen  194054 - Interims Management
Deze manager verwijderen  39122 - executive manager
Deze manager verwijderen  91490 - executive assistant
Deze manager verwijderen  191570 - Managing Director


Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :