Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

interim manager / business controller

interim manager / business controller

Werkervaring interimmanager

2009 – oktober 2009 JOULZ (ENECO)

Hoofd vestigingsbedrijfsbureau Rijnmond en Drechtsteden

Vanaf 1 januari is het Infra bedrijf van ENECO omgevormd tot JOULZ. Deze organisatie bestaat uit een projecten divisie en een service povider. De service provider is weer onder verdeeld in 9 regionale vestigingen. Elk van deze vestigingen wordt bestuurd door een vestigingsdirecteur. Binnen een vestiging zijn alle interne processen ondergebracht in een vestigingsbedrijfsbureau. De lijnorganisatie onderdelen worden geleid door teamleiders. Achter de vestigingsdirecteur staat het hoofd vestigingsbedrijfsbureau. Het vestigingsbedrijfsbureau bestaat uit de afdelingen:
• Planning & Calculatie
• Vestigingsadministratie
• Tekenkamer, Grondzaken & Vergunningen

Ik heb voor twee vestigingen de ontvlechting bedacht en geleid. Daarnaast de afdeling planning & calculatie opgezet en de 6 afdelingen leidinggegeven. Op deze afdelingen zijn 65 fte werkzaam in diverse disciplines. Direct leiding gegeven aan 4 teamleiders. Heb de twee vestigingsdirecteuren ondersteund bij het ontwerp en inrichten van hun eigen organisatie en processen.

Projecten:
1. Projectleider ontvlechten vestigingsbedrijfsbureau Rijnmond en Drechtsteden.
2. Projectleider her- implementatie en optimalisatie van het operationele proces van de afdeling projecten.


2007 – 2008 Joulz / ENECO infra Zuid Holland Zuid

Hoofd bedrijfsbureau:

Het Bedrijfsbureau bestaat uit 2 afdelingen: de technische administratie en de afdeling planning & control. Projectopdracht: het herstructureren van beide afdelingen en zorgen voor een optimale samensmelting van de processen.

Meer algemene resultaatgebieden en verantwoordelijkheden zijn:
• het realiseren van het geplande afdelingsresultaat
• ontwikkelen en implementeren van een strategisch jaarplan
• opstellen van verbeterplannen voor bedrijfsprocessen
• optimaliseren van de personele bezetting
• aanleveren van managementrapportages

Direct leiding gegeven aan de Teamleiders van Planning & Control en Technische Administratie. Daarnaast de directe aansturing van een afdeling projectplanning, een afdeling procurement en afdeling calculatie.

Naast deze activiteiten voor het bedrijfsbureau heb ik de directeur bijgestaan met adviezen over de wijzigingen binnen de cultuur en werkwijze die het bedrijf doormaakt in een nieuwe commerciële wereld en het opzetten van een nieuwe divisie.

Projecten:
1. Projectleider herstructurering bedrijfsbureau Zuid Holland Zuid.
2. Ontwerpen nieuw beleid en methodiek voor een Individueel Medewerkers Plan.
3. Deel projectleider voor de onderdelen financiën, de inrichting van het nieuwe Bedrijfsbureau en de inrichting van SAP.

2008 ELAN Computing Ltd.

Organisatie adviseur:

ELAN Computing Ltd is een onderdeel van Manpower. Voor de Nederlandse vestiging heb ik de directie geadviseerd over de inrichting van de financiële afdeling. Daarnaast heb ik een quick scan uitgevoerd over de laatste 5 jaar van de boekhouding en de bevindingen gerapporteerd aan de directie. Tevens heb ik de organisatie voorzien van diverse contracten op het gebied van personeel, verkoop en inkoop, dit betroffen zowel raamovereenkomsten als deelovereenkomsten.


1997 – 2007 Ordina.

Business Controller:

Leidinggeven aan de financiële administratie van Ordina Business Process Outsourcing. Reorganiseren van de bestaande (project) administratie. Begeleiden 6 medewerkers in hun kennis van de organisatie en het SAP systeem. Opzetten en begeleiden implementatie diverse financiële- en projectoffice processen, zoals inkoop, inhuur, urenschrijven en nog meer. Maken projectrapportages uit SAP en bespreken met het management. Maken, controleren en bespreken van maand-, halfjaar- en jaarcijfers. Gesprekspartner voor de controlerende accountant.

Projecten:
1. Deelprojectleider herinrichten van de financiële en projectadministratie.
2. Deel projectleider voor de verbetering inkoopprocessen.


Manager crediteuren Shared Service Center:

Mede opzetten van een Shared Service Center en in het bijzonder de crediteurenafdeling. Leidinggeven aan 22 medewerkers. Lid van het MT. Opdracht meegekregen om het verwerkingsproces rondom inkoopfacturen te vereenvoudigen en te optimaliseren. Hiervoor heb ik de selectie, aanschaf en implementatie van een workflow management systeem, Basware gedaan. Dit systeem digitaliseert, doormiddel van scannen van inkoopnota’s, het verwerkingsproces en autorisatieproces van de inkoopnota.

Projecten:
1. Deelprojectleider crediteurenproces.
2. Projectleider digitalisering inkoopprocessen.


Business Proces Controller:

Opzetten van een centrale inkooporganisatie voor extern personeel met daarbij de beschrijving van de gehele administratieve organisatie rondom het inhuren van extern personeel voor de gehele Ordina groep. Het beschrijven en ontwerpen van het gehele proces externe inhuur voor de gehele Ordina groep en een volledige SAP implementatie voor deze BV, zowel FICO als Logistiek als HR en het opzetten van een financiële administratie.

Projecten:
1. Deelprojectleider ontwerpen processen, inrichten contractadministratie en SAP.

Controller:

Leidinggeven aan de diverse financiële administraties. Opzetten en reorganiseren van diverse administraties en aanverwante processen en/of afdelingen. Maken, controleren en bespreken van maand-, halfjaar- en jaarcijfers. Doen van diverse belastingaangiftes. Maken van diverse aansluitingen en rondrekeningen. Gesprekspartner voor de controlerende accountant. Beschrijven en implementeren van diverse AO processen. Bij diverse werkmaatschappijen de SAP R3 implementatie begeleiden. Opzetten van diverse aanverwante administratie zoals:
• projectbureauafdelingen, waarbij het bewaken van projecten en het voeren van een projectadministratie centraal staat;
• verzekeringsadministratie;
• salarisadministratie;
• lease-administratie.

Projecten:
1. Implementatie begeleider SAP.
2. Opzetten projectoffice en projectadministratie.
3. Opzetten diverse administraties.
4. Arbeidsvoorwaarde transitie.

Hoofd Administratie:
Voeren van de volledige administratie van diverse werkmaatschappijen binnen Ordina. Later leiding gegeven aan administraties met 1 tot 6 medewerkers.


Opleiding interimmanager

Prince II foundation
HBO bedrijfskunde (ISBW) diploma behaald.
HEAO; HvU. Management Economie en Recht (tot halverwege 3de leerjaar)
MEAO; Catharijne College, diploma behaald (m.o.a. BE & BA)


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

• Peoplemanager, ben instaat om middels coaching het potentieel uit medewerkers te halen;
• Verandermanager, ben instaat om medewerkers te bewegen,de cultuur en processen te veranderen;
• Team player; die uitgaat van de gezamenlijke kracht;
• Communicatief vaardig;
• Aanpassing, instaat om me in elke omgeving aan te passen.
• Kwaliteitsgericht, sta voor kwaliteit in samenhang met efficiëntie;
• Procesgericht, processen betreffen activiteiten van mensen of andere zaken. Echter de menselijke factor wordt vaak onderschat. Ik kijk hoe activiteiten en mensen zo efficiënt mogelijk op elkaar afgestemd kunnen worden. Heb gewerkt o.a. met de lean methode;


Talenkennis interimmanager

Nederlands
Engels


 beschikbaar?

Geselecteerde interimmanagers:

Deze manager verwijderen  200118 - (project)Directeur. Directeur realisatie. Algemeen directeur
Deze manager verwijderen  28954 - QESH management
Deze manager verwijderen  200943 - interim verandermanager / organisatieadviseur
Deze manager verwijderen  67358 - Credit & FInancial Manager
Deze manager verwijderen  65567 - IT Generalist met zeer brede ervaring
Deze manager verwijderen  90517 - Manager finance & control
Deze manager verwijderen  29485 - Interim manager
Deze manager verwijderen  72048 - logistiek- en operationsmanager
Deze manager verwijderen  61303 - Controller, Hoofd administratieve afdeling
Deze manager verwijderen  192751 - Kaufmännischer Leiter, Geschäftsführer, Interim-Manager
Deze manager verwijderen  57044 - Interim manager, controller
Deze manager verwijderen  26876 - Credit Manager
Deze manager verwijderen  92057 - Interim manager
Deze manager verwijderen  84018 - Creditmanager, Assistent Controller, Zelfstandig ondernemer
Deze manager verwijderen  59257 - Interim manager ICT maintenance costs
Deze manager verwijderen  55979 - General manager - Plantmanager -Production manager
Deze manager verwijderen  47418 - Interim manager
Deze manager verwijderen  13766 - Facilitair Manager
Deze manager verwijderen  193018 - Process Manager Graduate Engineer (Technical University)
Deze manager verwijderen  122566 - Interimsmanager Druckindustrie
Deze manager verwijderen  58234 - Technical Manager
Deze manager verwijderen  80279 - Controller - adviseur
Deze manager verwijderen  92584 - Facility consultant
Deze manager verwijderen  79073 - Managing Director.
Deze manager verwijderen  201085 - Financieel commercieel leidinggevend
Deze manager verwijderen  127181 - Interim Manager R&D [Pharma, Biotech]
Deze manager verwijderen  198018 - Ingenieur / Manager
Deze manager verwijderen  68875 - Interim Change Manager & Project Manager
Deze manager verwijderen  41429 - Interim manager
Deze manager verwijderen  61900 - Project Manager R&D/Engineering, Coach, Consultant
Deze manager verwijderen  86966 - Controller
Deze manager verwijderen  199669 - verandermanager
Deze manager verwijderen  46766 - debiteurenbeheerder, credit controller, credit management
Deze manager verwijderen  59702 - PhD Industrial Engineer
Deze manager verwijderen  68054 - Interim manager
Deze manager verwijderen  55087 - IT manager
Deze manager verwijderen  63542 - engineer with financial experience and management skills
Deze manager verwijderen  53023 - Finance director / manager; Operations director / manager
Deze manager verwijderen  64776 - Interim management
Deze manager verwijderen  71797 - Projectmanager
Deze manager verwijderen  43332 - Project Manager
Deze manager verwijderen  82403 - controller
Deze manager verwijderen  32920 - HR coordinator, HR manager, HR adviseur, recruiter
Deze manager verwijderen  128032 - General Manager
Deze manager verwijderen  91918 - Interim Projectmanager
Deze manager verwijderen  78798 - Verander Manager, Financieel directeur, Fin manager, Group
Deze manager verwijderen  18265 - Interim manager / Consultant
Deze manager verwijderen  43308 - Finance Manager
Deze manager verwijderen  193470 - Interim- + projectmanager / innovation, ramp-up, production
Deze manager verwijderen  42511 - Interim HR Professional
Deze manager verwijderen  92442 - Project- Tender, Ontwerpmanager Civiele bouw en Vastgoed
Deze manager verwijderen  71541 - (Interim) General Manager/Algemeen Directeur
Deze manager verwijderen  24273 - Projectleider - Consultant
Deze manager verwijderen  35087 - interim manger
Deze manager verwijderen  38554 - General Engineering Manager
Deze manager verwijderen  193289 - Unternehmensberater/Consultant/Konsulent
Deze manager verwijderen  195813 - Leiter Finanzen + Controlling/CFO
Deze manager verwijderen  70779 - Financieel Manager, Controller, Projectleider
Deze manager verwijderen  71434 - Change manager
Deze manager verwijderen  79412 - CFO - CEO
Deze manager verwijderen  159116 - CFO / Kaufmännischer Leiter
Deze manager verwijderen  49847 - Senior Datawarehouse Professional
Deze manager verwijderen  15656 - Interim manager
Deze manager verwijderen  195319 - Projektleiter
Deze manager verwijderen  59046 - Operations Director


Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :