Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Verandermanager

Verandermanager

Werkervaring interimmanager

Stichting Meerwaarde, Hoofddorp / Haarlemmermeer
(februari - oktober 2010)
Algemeen Directeur
Crisismanagement (organisatorisch en financieel)
Herstellen intern vertrouwen in directie en management
Herstellen vertrouwensrelatie met de gemeente Haarlemmermeer
Opzetten en implementeren nieuwe organisatiestructuur

MEE Veluwe (december 2007 - november 2008)
Voorzitter raad van bestuur
Crisismanagement
Herstellen intern vertrouwen, draagvlak en betrokkenheid creëren
Opzetten en implementeren Meerjarenbeleidsplan
Opzetten en implementeren nieuwe (top)structuur
Bedrijfsmatig analyseren en herschikken van de productieprocessen
Centralisatie van medewerkersactiviteiten middels het ontwikkelen en realiseren nieuw centraal kantoor met 75 flexwerkplekken
Decentralisatie van cliëntcontacten middels het inrichten van MEE-loketten
Opdracht met succes en naar tevredenheid Raad van Toezicht afgerond.

Ontwikkelen netwerk t.b.v. projectmanagement “Woonzorgontwikkeling”

Gemeente Purmerend, sector Beheer (juni 2006 – augustus 2007)
Afdelingshoofd Wijkbeheer
Direct leidinggeven aan het team van wijkcoördinatoren, de beleidsmedewerker en medewerkers bewonersparticipatie
Het weer op de kaart van de gemeentelijke organisatie zetten van de afdeling Wijkbeheer
De persoonlijke deelnemers van het team weer een positief toekomstbeeld en toekomstperspectief bieden
Een bijdrage leveren aan de lopende organisatieverandering waarbinnen, naast Wijkgericht Werken, integraal werken de leidraad vormt

KDMS, Bussum (maart 2006-augustus 2006)
Adviseur Quickscan t.b.v. de Wet Maatschappelijke Ondersteuning (WMO)
Advisering ten behoeve van de ontwikkeling van de KDMS Quickscan “Naar een succesvolle invoering van de WMO voor uw gemeente”
Acquisitie en relatiebeheer.

Gemeente Gouda, sector Stadswerken (maart 2005 – december 2005)
(augustus 2005 - december 2005)
Hoofd dienst Beheer, Openbare Werken
leidinggeven aan de afdelingshoofden
bijdrage leveren aan het opstarten van een nieuw organisatiemodel groot onderhoud, vooral gericht op de relatie interne opdrachtgever en interne opdrachtnemer
(maart 2005 - augustus 2005)

Co-manager dienst Beheer, Openbare Werken
overnemen van een deel van de dagelijkse taken van het diensthoofd Beheer
leidinggeven aan de collega-afdelingshoofden
én
Afdelingshoofd Planrealisatie, Openbare Werken
regievoering bij uitvoeringprojecten groot onderhoud introduceren
overstap van een projectgerichte organisatie naar een gebiedsgerichte organisatie
omzetverhoging realiseren van € 11 miljoen naar € 28 miljoen per jaar in 2008 met hetzelfde aantal medewerkers

Achmea Hypotheekbank (AHC) in samenwerking met de Business Resultants Group (BRG)
(mei 2004 – oktober 2004)
Clustermanager Nieuwe Productie
70 medewerkers
leidinggeven aan het middenkader
cultuurverandering bewerkstelligen, binnen het management van AHC
productieverbeteringen realiseren m.b.v. grootschalige ICT-veranderingen
top-down structuur ombuigen naar bottum-up structuur
managementinformatie genereren

GGD Regio Achterhoek (november 2003 – april 2004)
Hoofd Afdeling Algemene Gezondheidszorg
stimuleren, verbeteren en borgen van de motivatie en betrokkenheid van medewerkers
verbeteren logistieke werkprocessen (prioriteitstelling en planning)
herstellen van het vertrouwen in het management
voorbereidingen treffen voor een fusie per 01-01-2005
benodigde én beschikbare competenties en kwalificaties in kaart brengen
plaats en positie van de afdeling in het kader van de fusiebesprekingen waarborgen

Pluryn Werkenrode Groep (PWG) (2002 – 2003)
Directeur Behandeling en Wonen Noord
integraal zorgmanagement (behandelen en wonen) van drie van de zes PWG-
locaties (450 plaatsen), waarvan een locatie voor licht verstandelijk gehandicapte volwassenen en twee locaties voor licht verstandelijk
gehandicapte kinderen coachen middenkader
realisatie van een taakstellende begroting op een van de locaties
vormgeven integratieproces na fusie
zorgvisie-ontwikkeling vormgeven
ontwikkelen Lange Termijn Huisvestingsplannen, mede in het kader van
nieuwbouwtrajecten op twee locaties
externe contacten, o.m. Zorgkantoren


ING-bank Nederland (IBN) (2001 – 2002)
Manager Cluster Operationele Zaken Hypotheekverwerking - Zwolle
leidinggeven aan het middenkader
reorganiseren van de logistieke organisatie
opzetten van zelfsturende teams
terugbrengen van de achterstanden in de productie
verbeteren samenwerking tussen commercie en operations
voorbereidingen treffen ten behoeve van het samengaan van Operations
Hypotheken van ING-bank Nederland (IBN) met andere “labels” van de
ING-groep in Servicecenters Hypotheken (SCH)

Manager Hypotheekcentrale (2001)
leidinggeven aan het middenkader
zorg voor de operationele processen van de centrale
reorganiseren van de logistieke organisatie
terugbrengen van de achterstanden in de productie
opstarten samenwerking met andere organisatieonderdelen binnen een op te
starten Processing Centrum

Rodriques Medisch Dienst B.V. (2001 – 2002)
Adviseur in onderhandelingen inzake praktijkuitbreiding
onderhandelingen initiëren en voeren met de politie Rijnmond i.v.m. mogelijke invulling van de arrestanten- en forensische zorg binnen de politieregio

Postbank (2001)
Sectiehoofd twee secties Rekeningenbeheer, Sparen
coachen van de collega sectiehoofden
meewerken aan het terugdringen van de werkvoorraad
adviseren en participeren in de werving en selectie van een adequate
opvolger

Ministerie van Justitie (2000 – 2001)
Co-manager Projecten “Individuele Traject Begeleiding” bij: Jeugdzorg Zeeland en de William Schrikker Stichting (landelijk)
Ondersteunen projectcoördinatoren
Plan van Aanpak ontwikkelen
Netwerken ontwikkelen (Politie – Openbaar Ministerie –
Rechtbank)
Schaduwmanager/coach

Gemeente Gouda (01-09-2000 – 31-12-2000)
Co-manager Stadsreiniging
Begeleiding van de overgang naar een nieuwe regionale organisatie per 01 2001
Reorganiseren administratieve organisatie en de Centrale Werkplaats (garage)
Personeelsbegeleiding

Landelijk Selectie- en Opleidingsinstituut Politie (2000)
Instituut voor Basispolitiefunctie – Locatie Amsterdam
Interim-hoofd Bedrijfsbureau Onderwijs
Inrichting werkprocessen en werkprocedures
Teambuilding
Positioneren en profileren Bedrijfsbureau Onderwijs binnen de organisatie


Zorgkantoren Zuid-Holland-Noord en Amstelland en de Meerlanden (1999 – 2000)
Ziektekostenverzekeraar Zorg en Zekerheid
Interim-hoofd Administratie
Cultuurverandering
Nieuwe structuur ontwikkelen en implementeren t.a.v. de inhoudelijke en
logistieke werkprocessen

Stichting Bollenstreek (1998 - 1999)
Manager wooncluster verstandelijk gehandicapten
2 teams begeleiden met interne veranderingen

Arbeidsvoorziening Nederland (1998)
Senior consultant
Vormgeving werkprocessen Arbeidsbureau Millennium
Selectie Millenniummedewerkers
Jobsearching Millenniumvacatures

Rodriques - huisarts (1998)
Adviseur
Projectopzet Huisartsendienstverlening op speciale locaties (1998)

Centraal Orgaan opvang asielzoekers
Centrumdirecteur
 crisismanager Asielzoekerscentrum (1997)
 Projectmanager verbouw Onderzoeks- en Opvangcentrum (1998)

Gemeente Den Helder + Centraal Orgaan opvang asielzoekers (1997- 2000)
Adviseur
 Projectvoorbereiding ‘Visserijproject Noord-Somalië’ gericht op terugkerende
asielzoekers/vluchtelingen

PreventNet B.V. Millennium Advies (1998 - 1999)
Adviseur
 Mede-vormgeven van een bureau voor Millennium Advies t.b.v. de zorgsector,
de verschillende overheden, het onderwijs en het Midden- en KleinBedrijf

Sint Franciscus Gasthuis te Rotterdam (1990)
Interim-afdelingshoofd nierdialyse

Stichting De Weerklank te Amsterdam (1990)
instituut voor gehoorgestoorde, verstandelijk gehandicapte kinderen
Organisatieadviseur

Stichting Voorzieningen Gehandicapten en het Psychiatrisch Ziekenhuis Caprilleskliniek te Willemstad (Curaçao) (1989)
Organisatieadviseur / projectleider reorganisatieonderzoek

Stichting Sociaal Pedagogisch centrum/Sandhage te ‘s-Gravenhage (1988)
Interim-hoofd gezinsvervangend tehuis

Stichting Meervoudig Gehandicapten Midden-Nederland te Soest (1987)
Interim-hoofd dagverblijf meervoudig gehandicapten


Huidige nevenfuncties
 Bestuursadviseur en medeoprichter Nederlandse Vereniging voor Sociaal Pedagogische Hulpverlening
 Commissielid en medeoprichter Stichting Beroepsregister van Agogen

Opleiding interimmanager

Masteropleiding Management & Innovation (afgerond september 2007). Hogere beroepsopleiding (met een 2-jarige voortgezette opleiding) gevolgd in de maatschappelijke en sociale dienstverlening.

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Primaire managementervaring opgebouwd binnen de gezondheidszorg. Steeds op zoek naar nieuwe uitdagingen om zijn probleemoplossend vermogen in te zetten.
Na ongeveer 30 jaar in verschillende reguliere managementfuncties gewerkt te hebben zelfstandig ondernemer geworden.

Beschik over de sensitieve eigenschappen om mensen te mobiliseren en mensen te binden om een bepaalde weg op te gaan. Niet aan zichzelf binden, maar zorgen dat ze met elkaar verder kunnen gaan, met een gemeenschappelijk doel voor ogen.
Lever graag een bijdrage aan het weer op gang brengen van vastgelopen mensen in werksituaties. Hierbij richt ik mij niet alleen op de (logistieke) organisatievormen, maar vindt vooral extra uitdaging in het weer gemotiveerd maken van individuele leidinggevenden, die het zicht op de toekomst zijn kwijt geraakt. Een coachende stijl van leidinggeven, actief participerend in het bedrijf, heb snel overzicht en schept rust. Verwerf haast ongemerkt gezag. Werk analytisch, gestructureerd en planmatig én laat blijvende resultaten na.


Talenkennis interimmanager

Engels redelijk
Duits redelijk

Overig

Referenties mogelijk na overleg.

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :