Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interimmanager

Interimmanager

Werkervaring interimmanager

Werkervaring (als zelfstandig ondernemer)

2014 Adviseur organisatieverandering bij Prorail

2012 tot heden Manager Professionele coverband, ad hoc coaching en advies aan professionals.

2010 ISZF - Gemeentelijk samenwerkingsverband Zuidoost Friesland
Branche: Lokale overheid ICT; >100 en <500 medewerkers.
Specifieke opdracht: Structureren van bestaande documenten, herdefiniëren organisatiestructuur en beschrijven.

2008 - 2009 Equalit - Zelfstandige overheidsinstelling gevormd uit diverse gemeenten Midden Brabant
Branche: Lokale overheid ICT; >100 en <500 medewerkers.
Specifieke opdracht: ondersteunen van de directie bij het ontwerpen en uitvoeren van de dienstverlening alsmede ontwerpen en implementeren Servicecatalogus en Servicelevelagreement.

2008 Kverneland
Branche: Productiebedrijf landbouwwerktuigen; >1.000 en <5.000 medewerkers.
Specifieke opdracht: hoe moet de IT-afdeling van Kverneland Geldrop eruit zien? Met name gefocust op taakverdeling, tijdsbesteding en inzet personeel.

2007 - 2008 Gemeente Bergen op Zoom
Branche: Lokale overheid ICT; >100 en <500 medewerkers.
Specifieke opdracht: het verder professionaliseren van de dienstverlening, door het aanbrengen van structuur in de vorm van (ITIL) processen & procedures, accountmanagement, projectmanagement, servicelevels, costdrivers, dienstverleningsovereenkomsten en objectieve rapportages voor en met de interne klant.



2007 SNT BV
Branche: Customer contact centers; >5000 en <10.000 medewerkers.
Specifieke opdracht:onderzoek, analyse en advies over het functioneren van de ICT afdeling.

2006 – 2007 Asea Brown Boverie (ABB)
Branche: Energie- en automatiseringstechnologie; >100.000 medewerkers.
Specifieke opdracht: verandertraject, procesmanagement en implementatie, processen Sox traject.

2005 – 2006 KPN Telecom BV
Branche: Telecommunicatie; >10.000 medewerkers.
Specifieke opdracht: groot reorganisatie traject IT Operations, KPN Telecom.

2003 – 2004 Van d’r Veen BV (VdV)
Branche: Reclame en Communicatie; >10 en <100 medewerkers..
Specifieke opdracht: verandertraject, methode en technieken om een bedrijf op de juiste wijze te leiden
&#61607; Cultuurverandering
&#61607; helpen bij een substantiële verbetering van het functioneren van de accountdirectors;
&#61607; het bureau (m.n. Creatie) naar een hoger plan te tillen door een verbetering aan te brengen in de cultuur (communicatie, respect, vertrouwen, eerlijkheid, openheid etc.) en professionalisering van de medewerkers.
&#61607; Verbeteren van processen/structuur van de organisatie.

2002 – 2003 Stichting leerplan ontwikkeling (SLO)
Branche: Semi-overheid, dienstverlening aan het onderwijs; >100 en <500 medewerkers.
Specifieke opdracht:
&#61607; Strategie bepalen/veranderingstraject leiden en implementeren
(verandering van overheidsgestuurde naar marktgerichte organisatie).
&#61607; Workshops geven over strategiebepaling.
&#61607; Implementeren van efficiencymaatregelen en reorganisatieplannen.

2002 Deloitte & Touche
Branche: Financiële en zakelijke dienstverlening; >10.000 medewerkers.
Specifieke opdracht: opzetten van interim management/support in de branche Logistiek & Transport.

2001 Humanitas kinderopvang
Branche: Zorg & welzijn, Kinderopvang landelijk georganiseerd; >100 en <500 medewerkers.
Interim Rayon manager Zuid-Holland
&#61607; Dagelijkse operatie leiden.
&#61607; Onderzoek, analyse en advies verlengde openingstijden en taakurenbeleid.
&#61607; Coaching medewerkers.

2001 Kinderdagverblijf ‘Kop van Zuid’ Rotterdam
Branche:Zorg & Welzijn, Kinderopvang; >100 en <500 medewerkers.
Interim directeur.

2001 Centraal Orgagaan Asielzoekers Dordrecht (COA)
Branche:Zorg & Welzijn,; >100 en <500 medewerkers.
Management coaching en organisatie advies.







Overige werkervaring (vast dienstverband)

2000 – 2001 Brodeur Marketing
Branche: Strategisch marketing en communicatie advies; <1.000 medewerkers.
Senior Consultant; werkzaamheden bestonden uit het bepalen en implementeren van strategische en tactische marketing plannen, channel strategie voor start-ups en bedrijven in transitiefase hoofdzakelijk in de ICT branche.

1991 – 2000 KPN Telecom BV
Branche: Telecommunicatie; >10.000 medewerkers.

1999 – 2000 Manager Marketing–Operations te Den Haag; verantwoordelijk voor alle marketing en operationele zaken, zoals service en installatie binnen de businessunit Bedrijfscommunicatie. Sinds november 1999 tevens mede verantwoordelijk voor het bouwen en implementeren van een landelijk callcenter voor service en informatie. Verantwoordelijk voor een landelijk team special sales. Lid managementteam.

1998 – 1999 Regiomanager Businesscenters; eindverantwoordelijke voor de Businesscenters van KPN Telecom BV in noordwest Nederland, lid managementteam. (Leiding gegeven aan 110 medewerkers).

1995 – 1998 Manager Sales te Amsterdam; verantwoordelijk voor het implementeren en consolideren van een nieuwe MKB afdeling bestaande uit account managers, verkoop binnen, telefonische verkoop en retail, lid managementteam. (Leiding gegeven aan 80 medewerkers).

1993 – 1995 Manager Telecom Technology Center te Rotterdam, een demonstratie en presentatie centrum voor de grootzakelijke klanten. (Inclusief het opzetten van het centrum). In deze periode tevens als accountmanager geopereerd voor het World Trade Center te Rotterdam. (Leiding gegeven aan 8 medewerkers).

1991 – 1993 Logistiek manager Telematch te Zevenhuizen. Na een jaar binnen de dezelfde organisatie verantwoordelijk voor verkoop en inkoop, zowel nationaal als internationaal, van tweedehands telecommunicatie apparatuur. (Leiding gegeven aan 5 medewerkers).

Opleiding interimmanager

Opleiding
2009 - 2011 Master Interventiemanagement, Nijenrode University (afgerond)
1990 - 1991 University of Wales, Cardiff, Transport and Technology (theorie afgerond)
1987 - 1990 TU Maritieme Techniek, Delft (niet afgerond)
1983 - 1987 HTS Maritieme Techniek, Den Helder (afgerond)
1977 - 1983 HAVO (afgerond)

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Profiel
&#9642; Professioneel &#9642; mensgericht &#9642; hands-on &#9642; organisator &#9642; flexibel
&#9642; resultaatgericht &#9642; stressbestendig &#9642; integer &#9642;analytisch &#9642; inspirerend &#9642; initiërend


Expertise
Ik ben een senior manager met een hands-on inslag en netwerker met inzicht in het functioneren van organisaties.
Mijn sterke kanten zijn het vermogen om mensen mee te krijgen in een veranderende organisatie en ze daarbij in hun waarde te laten. Anderen typeren mij als een daadkrachtige people-manager die in staat is om mensen te laten excelleren op hun sterke punten. Adviseren, opstellen en realiseren van plannen die gericht zijn op het verbeteren van het (operationele) resultaat zijn facetten waar ik veel ervaring in heb. Daarnaast heb ik in de commerciële dienstverlening gewerkt met en voor (groot-)zakelijke accounts (accountmanagement en manager sales). Verder ben ik goed bekend met non-profitorganisaties zoals gemeentelijke instellingen, ouderenzorg en kinderopvang.

1. Mens en organisatie
In de afgelopen jaren heb ik ruime ervaring opgedaan als (interim) manager en beschik over uitstekende communicatieve en contactuele vaardigheden. In het leiding geven aan afdelingen en nieuwe teams installeren heb ik veel ervaring. (KPN, Kop van Zuid, Humanitas, Deloitte&Touche). Het verbeteren van de effectiviteit, het werkplezier en daarmee de bedrijfsresultaten zijn altijd de leukste uitdagingen. Bij veel organisaties heb ik verandertrajecten geïnitieerd en geïmplementeerd en organisatieprocessen ge(her)definieerd (KPN, Humanitas, VdV, gemeente Bergen op Zoom). Daarbij is het (bege)leiden en coachen van mensen een essentieel onderdeel voor mij. Tevens ben ik bij een aantal slecht functionerende managementteams werkzaam geweest om orde op zaken te stellen en zorg te dragen voor een goede aansturing en besturing van de organisatie (COA, VdV).

2. Processen en organisatiestructuur
Naast functionerende medewerkers en management zijn goed gedefinieerde processen en een heldere organisatiestructuur minstens zo essentieel voor het behalen van de gewenste doelstellingen. Door veel ervaring en een objectieve instelling kan ik als (interim) manager meestal in korte tijd de pijnpunten bij een organisatie boven water halen en daar vervolgens verbetertrajecten op zetten. Dit heb ik gedaan bij organisaties zoals VdV, KPN, SLO, ABB.

3. Processen en ICT
Ik heb leiding gegeven aan verschillende projecten waarin ICT en het herdefiniëren van IT-processen een belangrijke rol speelde. Structuur aanbrengen in processen & procedures, bepalen taken, rollen en verantwoordelijkheden en bepalen van servicelevels waren onder andere onderdeel daarvan. (Gemeenten Bergen op Zoom, Zuidoost-Friesland en Midden-Brabant, SNT, ABB, KPN, Kverneland).


Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels, Duits

Overig

Nevenactiviteiten / stages / cursussen / onderzoeken
2010 - 2011 Onderzoek naar bestuurlijke problematiek in de ouderenzorg; Thesis: “Een zorg voor later?”
Vanaf 2008 Bestuur Tennisclub
2005 - 2012 Voorzitter SMC networks, businessclub Zelfstandig ondernemers
2005 - 2010 Lid Oudercommissie Buitenschoolse opvang Sint Michielsgestel
2002 - 2005 Voorzitter Oudercommissie Stichting Kinderopvang Oegstgeest
1995 - 2008 Voorzitter Raad van Toezicht, Stichting Kop van Zuid (kinderdagverblijven) te Rotterdam
1991 - 2000 Diverse management opleidingen binnen KPN Telecom BV.
1991 Afstudeerstage bij Ministerie van Verkeer en Waterstaat te Rotterdam. Scriptieonderzoek: Inland waterways compared to the different modalities.
1986 Stage als 1e stuurman in opleiding (grote vaart) bij Nedlloyd Rotterdam.


 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :